تاثیر گرما برای کمک به درمان افسردگی بررسی می شود

15ژوئن 2021 - خطر ابتلا به افسردگی در بیماران دیابتی دو برابر بیشتر از دیگر افراد جامعه است، به خصوص هنگامی که بیمار دچار عوارض بیماری دیابت مانند مشکلات چشم، کلیه، قطع عضو و غیره شده باشد. افسردگی با تغییر در شیوه ی زندگی یک بیمار مبتلا به دیابت می تواند بر مدیریت بیماری دیابت توسط بیمار تأثیر منفی بگذارد.

حال، یک تیم از محققان دانشگاهLakehead در کانادا، با شروع یک مطالعه کاملاً جدید می خواهند بدانند که آیا غوطه ور شدن طولانی مدت در وان آبگرم ممکن است تأثیر مثبت قابل توجهی بر بیماریهای روحی و روانی داشته باشد.

این تحقیق بر اساس نتیجه چندین آزمایش کوچکتر در گذشته بنیان گذاری شد که نشان داده اند از گرما می توان به عنوان درمانی بالقوه برای سلامت روان استفاده کرد.یافته های مطالعات قبلی نشان داده است که هنگامی که افراد مبتلا به افسردگی به دلیل بیماری دچار تب بالایی می شوند، روحیه آنها بهبود می یابد.مطالعه دیگر با یافته های مثبت شامل قرار دادن سیم پیچ های گرمایی در اطراف فرد مبتلا به افسردگی شدید بود که باعث افزایش دمای بدن آنها به 38.3 درجه سانتیگراد گردید. محققان گزارش دادند که 60 درصد از شرکت کنندگان به خوبی به درمان پاسخ دادند و 40 درصد پس از یک جلسه درمان، معیارهای بهبودی از افسردگی را داشتند.

در حال حاضر درمان های افسردگی شامل دارو و مشاوره است، بنابراین اگر گرما به شما در این زمینه کمک کند، این می تواند در درمان های آینده برای این بیماری انقلابی ایجاد کند.جدیدترین مطالعه ای که در حال انجام است، 150 نفر را شامل می شود که برای همگی افسردگی، اضطراب یا اختلال استرس پس از سانحه تشخیص داده شده است.از نیمی از آنها خواسته می شود که پاهای خود را برای مدت حداقل دو و نیم ساعت در هفته در آب گرم قرار دهند. باقی افراد نیز همین مدت زمان پاهای خود را در آب خنک تر قرار می دهند.

اگرچه ارتباط بین گرما و افسردگی کاملاً مشخص نیست، اما برخی از کارشناسان معتقدند که درجه حرارت بالا ممکن است نقش مهمی در کاهش التهاب داشته باشد.

پروفسورCarmine Pariante ، از روانپزشکی بیولوژیک در کالج کینگ لندن، گفت: ما می دانیم که کاهش التهاب یک استراتژی موفق ضد افسردگی در بیمارانی است که التهاب بالایی دارند و به داروهای ضد افسردگی پاسخ نمی دهند.بنابراین، بسیار خوب خواهد بود اگر بتوانیم راه های طبیعی تری برای کاهش التهاب از طریق گرما، بدون داروهای ضد التهاب، پیدا کنیم.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/jun/researchers-to-investigate-whether-heat-could-help-treat-depression.html